Amazon.pl już oficjalnie w Polsce

Amazon to światowy gigant na rynku komercyjnym, który w końcu pojawił się w Polsce. Nie oznacza to, że wcześniej Polacy nie mogli kupować towarów na Amazonie, ale po prostu nie było do tego specjalnie dedykowanej strony dla polskich klientów.

Otóż jeśli osoba mieszkająca w Polsce chciała coś zamówić na Amazonie, to musiała korzystać z niemieckich stron albo z wersji angielskiej. Zamawianie z platform innych państw zawsze było możliwe, ale nie zawsze korzystne. Nawet gdy niemiecka platforma miała dostępną stronę w języku polskim. Zamawianie towarów z Amazon przez inne platformy wiązało się z wyższymi kosztami przesyłki i dłuższym czasem oczekiwania na paczkę. Natomiast teraz kupowanie na Amazon jest o wiele szybsze i bez dodatkowych kosztów na dostawę. Stało się ono tak proste i dostępne, jak rozgrywka w Internecie, czyli granie w GGBet kasyno online.

Polska witryna i oferta Amazon.pl

Na otwarcie polskiego Amazon czekaliśmy bardzo długo, mieliśmy dużo oczekiwań i w końcu Amazon.pl wystartował dla klientów 2 marca 2021 roku. Obecnie każdy może wejsć na stronę amazon.pl i już w pełni cieszyć się polską wersją Amazon, bez problemu robić zakupy. Co prawda dla polskich sprzedawców, którzy chcieli zarejestrować swoje produkty na stronie, Amazon otworzył rejestrację już w styczniu, a klienci otrzymali do niej dostęp dopiero w marcu.

Warto było jednak czekać. Polska wersja strony niczym nie różni się od zagranicznych analogów. Tak samo łatwo jest wyszukiwać produkty, zarejestrować konto czy logować się do już istniejącego konta. Nawet jeśli nie było ono założone na stronie Amazon.pl. Nic nie szkodzi. Nasze stare konta tez działają na polskiej platformie. Jeśli chodzi o wybór produktów na polskiej stronie, to nie jest on taki idealny. Oczywiście mamy wiele dostępnych kategorii, zaczynając od elektroniki i kończąc na produktach spożywczych. Niestety wybór konkretnych produktów w poszczególnych kategoriach nie jest jeszcze tak szeroki. Trudno porównać to, chociażby do wyboru jaki mamy na automaty online w kasynach, gdzie każdy potrafi znaleźć to, czego szuka.

Na stronie głównej Amazon.pl mamy przedstawione top okazje, popularne kategorie, wiele różnych ofert tygodnia i krótki przewodnik o tym, jak się poruszać po platformie, jeśli jesteś tu pierwszy raz. Fajnym plusem jest również ranking produktów w każdej kategorii oraz sugerowanie produktów podobnych bądź niezbędnych do połączenia z wybranym przez nas produktem. W Amazon.pl widzimy wiele różnych propozycji, jak mówi nam witryna "zainspirowanych twoją historią przeglądania".

Z jednej strony jest to spory plus, bo nie zawsze zapisujemy wszystko, co przeglądaliśmy wcześniej. Z drugiej strony natomiast, zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele danych zbiera od nas Amazon.  Nie bez powodu firma jest nazywana światowym liderem w dziedzinie Big Data. Jeśli chodzi o zamówienia na Amazon.pl, to ich realizacja zależy od tego, czy zamawiamy towar od sprzedawcy z Polski czy z zagranicy. Jeśli przesyłka jest zamawiana z terenu Polski, to wtedy mamy bardzo standardową dla Polski procedurę. Krótki ok. 1-3 dni czas oczekiwania i darmową dostawę, jeśli kupujemy towar powyżej 100 złotych.

Dostawa ze sklepu z zagranicy różni się w zależności od przewoźnika i wybranej opcji dostawy, której koszty są dopasowywane indywidualnie. Warto też zwrócić uwagę, że nie wszystkie produkty zagranicznych sprzedawców są dostępne przez Amazon.pl. Czasami trzeba przełączyć konto na angielskie czy niemieckie, aby zrobić zamówienie.

Czy uda się Amazon wyprzedzić konkurentów na polskim rynku e-commerce?

Wiele słyszy się, że Amazon chce konkurować na polskim rynku z Allegro, obecnie niepodważalnym liderem w Polsce. W sumie musimy przyznać, że jest to bardzo możliwe i nawet prawdopodobne, że Amazon uzyska w pewnym czasie przewagę nad Allegro.pl. Amazon znany jest z wysokiego standardu obsługi klientów, gdzie różnego rodzaju spory są zazwyczaj rozwiązywane na korzyść klienta. Allegro, obecnie czuje się monopolistą na polskim rynku, stawia coraz większe wymagania sprzedawcom, którzy chcą sprzedawać swoje produkty na platformie.

Amazon może powalczyć z Allegro, oferując lepsze warunki sprzedaży, tańsze dostawy i dobrą obsługę klienta. Jedna z największych korporacji na świecie jest w stanie sobie pozwolić na taką konkurencję, nawet jeśli miałaby trochę tracić na początku przy obniżeniu kosztów dostawy itp. Nie zapominajmy również o tym, że Amazon w sumie otwiera drogę naszym polskim dostawcom na rynki europejskie. Obecnie za pomocą Amazon, mogą oni oferować swoje produkty nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach. Oczywiście, ważne jest, aby polscy przedsiębiorcy potrafili z tego skorzystać.

Skoro poznaliśmy już zalety Amazonu i pewnego rodzaju spekulacje co do przejęcia przez platformę polskiego rynku, rozważmy teraz, czy będzie to korzystny krok dla Polski? W rzeczywistości, dla większości klientów będzie to oznaczało zmianę jednej platformy (Allegro) na drugą (Amazon). Możliwe, że nowa platforma stanie się jeszcze bardziej wymagająca dla sprzedawców i jak już wspomnieliśmy, będzie pobierała od klientów więcej danych. Na razie musimy poczekać na rozwój platformy w Polsce jeszcze jakiś czas i dopiero potem robić wnioski. Miejmy nadzieję, że Amazon.pl przyniesie nam więcej korzyści, niż strat.

Pin It on Pinterest

8add68ebc458816206588ff290a0f2ad